درمان بیماری های پوستی پوست

درمان بیماری‌های پوستی تا چه حدی امکان پذیر است؟

درمان بیماری های پوستی پوست

پوست بزرگترین ارگان بدن انسان است و همچون پوششی سراسری از بدن در مقابل آسیب‌های ‏خارجی محافظت می‌کند. بیماری‌های پوستی منجر به از بین رفتن یا تضعیف این سد دفاعی شده و ‏بدن را در معرض خطرات بسیاری قرار می‌دهند‎.‎
برخی از این بیماری‌ها مسری و بسیار خطرناک هستند و به همین دلیل است که افراد در صورت ‏ابتلا باید تحت مشاوره و درمان قرار بگیرند‎.‎
کلینیک باران با کادری مجرب و با به‌روزترین روش‌ها برای درمان انواع بیماری‌های پوستی نظیر، ‏پسوریازیس یا بیماری صدف و واریس، آماده خدمت‌رسانی است‎.‎

کلینیک تخصصی پوست ، مو و لیزر باران⁣⁣⁣⁣ بهترین کلینیک پوست و موی اصفهان در شهر زیبای اصفهان فعالیت خود را با تمام دستگاه های روز دنیا آغاز و با افتخار سی هزار پرونده ی پزشکی تشکیل و رضایت همشهری های عزیز را فراهم نموده است و مفتخر است به شما مشتریان عزیز خدمات ارائه دهد.

بیماری پسوریازیس چیست؟

پسوریازیس یا صدف از جمله بیماریهای پوستی خود ایمنی ست که در آن سیستم دفاعی بدن به سلولهای پوستی حمله می‌کند. نتیجه این امر لکه‌های دردناک و قرمز رنگی است که بر روی سطح پوست ایجاد می‌شوند.

پسوریازیس مسری نیست و امکان انتقال آن از شخصی به شخص دیگر وجود ندارد. این بیماری از برجستگی‌های کوچک قرمز رنگ بر روی پوست شروع شده و کم کم بزرگ و فلس‌دار می‌شود. در پسوریازیس پوست ضخیم به نظر می‌رسد اما اگر فلس‌ها کنده یا ساییده شوند پوست فرد دچار خونریزی خواهد شد.

چه عواملی باعث بروز بیماری پسوریازیس یا صدف می‌شوند؟

  عفونت استرپتوکوک

  آسیب های پوستی نظیر بریدگی‌ها

  خراش‌ها یا عمل جراحی

  و استرس

درمان بیماری های پوستی پوست

درمان بیماری پسوریازیس یا صدف چگونه انجام می‌شود؟

روش های درمانی بسیاری برای پسوریازیس وجود دارد برخی از این روش‌ها سرعت ایجاد سلول‌های جدید پوستی را کاهش می‌دهند در حالی که برخی روش‌های دیگر خشکی پوست و خارش را از بین می‌برد.
لذا لازم است به منظور تعیین نوع درمان با پزشک معتمد مشاوره کنید پزشک بر اساس میزان و شدت راش‌ها، محل آنها در بدن‌تان، سن شما و از همه مهمتر سلامت جسمی‌تان، برنامه درمانی و داروی مناسب برای شما را در نظر می‌گیرد.

برای آشنایی بیشتر با بهترین کلینیک پوست و موی اصفهان به صفحه اینستاگرام ما سربزنید.

بیماری زگیل چیست؟

زگیل از جمله بیماری‌های پوستی است که از تماس مستقیم پوست شخص با ویروسی به نام پاپیلومای ایجاد می‌شود. این ویروس به خارجی‌ترین لایه پوست حمله کرده و منجر به رشد سریع و غیرعادی سلول‌های پوستی می‌شود.
ویروس پاپیلومای منجر به بروز عفونت نمی‌شود اما در اثر بریدگی یا خراشیده شدن پوست به سلول‌های زیرین پوست هم نفوذ خواهد کرد و منجر به تشکیل زگیل در این قسمت‌ها می‌شود. درمان بیماری های پوستی پوست

علت ابتلا به بیماری زگیل چیست؟

زگیل یک بیماری مسری است و احتمال سرایت زگیل‌های روی سطح پوست خواننده زگیل‌های دست و پا کمتر است اما در این بین زگیل‌های تناسلی از سایر انواع زگیل‌ها مسری‌تر هستند.

علائم بیماری زگیل چیست؟

اغلب زگیل‌ها بدون درد هستند مگر اینکه در نقاط حساسی از بدن که در تماس با جسم دیگری است به وجود آمده باشند (مانند کف پا، پاها، دستها و حتی صورت).

درمان بیماری زگیل

جالب است بدانید که در برخی موارد زگیل‌ها کاملاً بی ضرر بوده و بدون انجام هیچگونه اقدامی پس از مدتی خود به خود محو می‌شوند. در برخی موارد دیده شده که بعد از درمان دوباره زگیل‌ها باز گشته‌اند.

از انواع روش های درمانی بیماری زگیل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  فریز کردن زگیل یا کرایوتراپی

  لیزر درمانی

درمان بیماری رُزاسه

رزاسه یک نوع بیماری پوستی است که قرمزی صورت، دیده شدن رگ‌های خونی، برآمدگی‌های متورم و مشکلات چشمی از علائم آن به حساب می‌آید. این بیماری غیر واگیر با آکنه و لوپوس متفاوت است و اغلب خانم‌های سفیدپوست در بازه سنی 30 تا 50 سالگی به این بیماری مبتلا می‌شوند. اگرچه روزاسه قابل پیشگیری نیست اما با دوری از استرس و رعایت ملاحظات تغذیه‌ای تا حدود زیادی قابل کنترل است. همچنین لیزرهای درمانی، داروهای خوراکی و موضعی زیر نظر پزشک جهت درمان این بیماری استفاده می‌شوند.

درمان بیماری اگزما

اگزما نوعی التهاب پوستی است که با علائمی مانند خارش شدید پوست، قرمزی، خشکی و پوسته پوسته شدن همراه است. اگزما انواع مختلفی مانند درماتیت آتوپی، درماتیت سبورئیک، درماتیت نومولار و … دارد. عواملی مانند آب و هوا (دمای بیش از حد گرم و یا بیش از حد سرد)، حیوانات، استرس، دود سیگار، غذاهایی که باعث واکنش‌های حساسیتی می‌شوند؛ مثل گندم، لبنیات، آجیل وشکلات اگزما را تشدید می‌کنند.

هرچند که دلیل بروز این عارضه همچنان نامشخص است اما بیشتر در افرادی که در خانواده آنها سابقه آلرژی و آسم وجود دارد دیده می‌شود. درمان اگزما بسته به نوع و شدت آن متفاوت است. طبق گفته انجمن ملی اگزمای آمریکا مرطوب نگه داشتن پوست از مؤثرترین درمان‌ها است. همچنین تغییر در شیوه زندگی و استفاده از داروهای خوراکی و درمانی طبق نظر پزشک متخصص از رایج‌ترین درمان‌ها محسوب می‌شود.

درمان بیماری آکنه

یکی از مهمترین دغدغه‌های افراد از سن بلوغ تا زمان میانسالی آکنه و روش‌های درمان آکنه است. بروز آکنه در هر سنی دلایل مختلفی دارد اما از شایعترین دلایل آن می‌توان به تغییرات هورمونی، استرس و تغذیه نامناسب اشاره کرد. همراهی این موارد با عدم رسیدگی به پوست، شرایط ایده‌آل برای آکنه را فراهم می‌‎کند. آکنه انواع مختلفی مانند جوش‌های کیستیک، سرسفید و سر سیاه دارد که هر کدام از آنها درمان مخصوص به خود را دارد. برای درمان آکنه از داروهایی نظیر رتینوئیدها، بنزوئیل پراکسید و آنتی‌بیوتیک‌ها و همچنین لیزر استفاده می‌شود. درمان بیماری های پوستی پوست

1آیا زگیل تناسلی مسری است؟

بله، زگیل تناسلی مسری است و احتمال ابتلا به این بیماری در تنها یکبار رابطه جنسی، 60% است. 70% از افرادی که با فرد مبتلا به بیماری زگیل تناسلی ارتباط جنسی برقرار م‌کنند در کمتر از 3 ماه به این بیماری مبتلا خواهند شد.

2آیا بیماری پسوریازیس بطور قطعی قابل درمان است؟

متاسفانه این بیماری بطور کامل قابل درمان نیست، اما قابل کنترل است. اگر پسوریازیس در ابتدای مراحل شکل‌‌گیری باشد، کنترل آن بهتر و راحت‌تر است. درمان این بیماری به وسعت و نوع بیماری بستگی دارد.

شما می توانید با مراجعه به ” کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی باران ” و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو مشورت کنید و همچنین از قیمت ها مطلع شوید.

جهت ارتباط با کلینیک تخصصی باران و اطلاع از آدرس و شماره تماس کلیک کنید.